tirsdag den 27. december 2011

Ugen i Sydney

Torsdag og fredag brugte vi på at se Sydney Aqaurium, Wildlife Zoo & Sydney Eye Tower med efterfølgende 4D film. Sydney Aqaurium var rigtig flot. Vi fik set en masse fisk, hajer, skildpadder, søkøer, rokker, søheste, koraller osv. I aqauriumet var der mulighed for at gå ned under i fiskene i lange glasgange, så derfor oplevede man dem på en anden måde, da de svømmede lige over hovedet på en. Dernæst var vi i Wildlife Zoo som er lidt ligesom en zoologisk have herhjemme, hvor man kunne se kænguruer, koalaere, emuer, dværgpingviner, papegøjer, krokodiller osv. Det var meget sjovt at opleve, men eftersom vi har set mange af dyrerne før i Cairns fik vi hurtigt overstået dette besøg. Om fredagen tog vi i op i Sydney Eyetower, som er et kæmpe udsigtstårn. Her kan man se hele Sydney fra oven. Det var super flot, og man fik klart et indtryk af, hvor stor Sydney egentligt er. Forinden man gik op i tårnet så man en 4D film om selve byen, hvilket egentlig var meget interessant. Vi har taget en masse gode billeder herfra, som vi lægger ind snarest muligt.
Om lørdagen var det jo juleaftensdag, så derfor skulle den selvfølgelig stå på julehygge, som billederne forinden også viser. Derfor købte vi ind til konfekt, og hele dagen brugte vi på at lave havregrynskugler, cornflakestoppe samt marcipankugler med chokolade. Vi hyggede med julemusik, nissehuer og god stemning. Vi havde købt julegaver til hinanden, for at det ligesom mindede lidt om jul. Derfor fik vi piger et gavekort til bodymassage samme dag på 45 minutter. Det var lækkert, men en sjov oplevelse, eftersom det var et meget lumsk sted. Vi piger havde købt en T-shirt til drengene, som de blev meget glade for og tog på med det samme. Så det var nogle gode gaver. Om aftenen tog vi ud og spise inde på nabohotellet, hvor der var annoceret med en stor gratis julebuffet for alle som boede på vores hostel, så det kunne vi selvfølgelig ikke sige nej til. Det var en super lækker buffet med ris, pasta, kartofler, 3 slags kød, salat, flute osv. Her havde vi selskab af en af vores fælles venner hjemmefra Mads Høegh, som bor i Sydney i øjeblikket, så det var super hyggeligt. Vi havde en rigtig god dag, og sluttede aftenen af ved at tage i byen og lave vores egen pubcrawl rundt i Sydney. Der var masser af mennesker i byen, eftersom de i Australien først fejrer jul d. 25 om morgenen.
Vi vågnede op til en sok fyldt med slik og god stemning på vores hostel. Alle var super glade og alle man mødte sagde "Merry Christmas". Vi sov det meste af dagen, eftersom vi var smadret af gårsdagens bytur. Men dette hindrede os ikke i at gentage succesen aftenen efter, derfor tog vi ned til Bondi Beach, hvor der var julefestival, så derfor var der fyldt med mennesker over hele stranden. Herefter tog vi hjem til Mads Høegh, hvor vi senere tog ud og spise noget lækker mad ned på en af restauranterne som lå tæt på stranden. Senere på aftenen tog vi hjem til Monica, som også er i Sydney lige pt. Hun boede i et hus sammen med 20 andre mennesker, så her var liv og glade dage.
D. 26 gik vi rundt og så nye dele af byen og fik shoppet lidt, og om aftenen slappede vi bare af med noget god mad og film, eftersom vi skulle checke ud tidligt næste dag. Dagen efter d. 27 tog vi på kanalrundfart rundt i Sydneys havn, hvor man så alle topattraktionerne som f.eks Harbour Bridge, Operahuset, The Primeminister House osv. Vi så ligeledes sejladset, som var startet dagen forinden, og som også er en af Sydneys hovedattraktioner på denne tid af året.
Det har været en super god uge, og vi har helt klart nydt drengenes selskab. Sydney er en super fed by, men måske også lidt for stor til os, eftersom der er rigtig indbyggere og halvdelen af dem er kinesere. Så derfor fik man hurtigt nok og især af myldretrafikken.

I dag er vi kommet til Melbourne efter 12 timers buskørsel hele natten. Derfor har vi bare brugt det meste af formiddagen på at sove. Vi har nogle forskellige forslag til, hvad dagene her i byen skal bruges på bl.a. Queen Victorias Market,  Victoria National Museum, St Kilda Beach osv.
Det er helt underligt at Melbourne er vores sidste stop her i Australien. Det er gået super hurtigt, og vi kommer helt klart til at savne Australien.
Vi håber, at I har det godt derhjemme, og at I alle havde en god jul, og nu er ved at være klar til nytårsaften.