lørdag den 14. januar 2012

Den sidste tid i LA

I onsdag sov vi længe, da vi smadret efter Las Vegas turen. Men senere på dagen tog vi ud til Glendale Galleria, som er et shoppingcenter lidt uden for byen. Her brugte vi hele dagen, og det var et rigtig flot område med sporvogne, springvand og anderledes arkitektur. Dagen efter tog vi hen på "Madame Toussauds", som er et kendt voksmuseum. Her så vi mange kendte mennekser, og blev nærmerst helt overrasket over, hvor virkelige figurerne så ud. I går tog vi hen til Union Station, som ligger en halv fra, hvor vi bor med metro. Her så vi Mexico City, hvor der var alverdens mexicanske boder samt dans og flot udsmykning. Derefter gik vi hen til Chinatown, hvor der til gengæld var lidt mere ulækkert, da der lugtede rigtig dårligt, samt der var meget slum. Vi gik ind i en af de lokale kinesiske supermarkeder, hvor vi opdagede, at de åbenbart spiser tørrede flagermuse og søheste. Hjortehove er åbenbart også en delikatesse, da det lå sammen med det andet, og nærmest lignede en bland selv slik afdelingen. Så derfor skyndte vi os lettere forskrækkede at gå ud igen. Chinatown var en kort fornøjelse, der vi ikke synes, at der var så meget at se. Men nu har vi set det! Resten af dagen brugte vi på, at vaske tøj, skrive postkort og gå tidligt i seng, for at få udsovet. Men pludselig vågner vi begge af et kæmpe brag, og opdager at en af vores roomies er faldet ud af sengen pga han var så fuld. Så derfor havde han ovenikøbet brækket sig ud over sig selv, sin seng samt personens seng nedenunder. Derfor forsøgte han desperat at komme ud på toilettet, hvilket resulterede i endnu et fald på gulvet, inden han nåede derud. Desværre efterlod han toilettet i samme stand, som hans egen seng. Så derfor måtte vi have fat i personalet, som måtte komme og hjælpe med rengøringen.
I dag har vi været på en tur, som vores hostel har arrangeret. Turen gik op til Hollywoodskiltet med tilhørende "guide". Vi tog bussen hen til Hollywood Hills, hvorefter vi måtte gå resten af  den stejle vej op til skiltet. Vi kunne heldigvis komme ret tæt på, og fik taget en masse gode billeder af det, samt af udsigten ud over byen. Ellers står resten af dagens program i dag på at pakke, da vi skal checke ud imorgen tidlig. Dette bliver dagens udfordning, da vi har alt for meget oppakning, så vi har valgt at afsætte hele eftermiddagen på at få pakket ordentligt. Imorgen går turen videre til Honduras, som er sidste stop på turen. Vi skal med flyet kl. 00.40 søndag nat, og skulle gerne være fremme mandag kl. 10.30. Her skal vi vente et par timer, inden til resten af gruppen ankommer omrking kl. 14.00.
Vi har nydt denne del af turen, da vi har selv har kunne planlægge, hvad vi gerne ville. Og det er gået over al forventning, da vi ikke har haft nogle problemer overhovedet med hostels, transport, oplevelser osv. Men til gengæld glæder vi også til den næste del af turen, hvor vi er en stor gruppe på 23, som har et fast program hver dag, som vi skal følge. Desuden er der sørget for måltider, overnatninger, oplevelser osv. Så det bliver rart ikke selv at skulle stå for det længere. Vi er utrolig spændte på at møde de andre danskere, da ingen af os kender hinanden i forvejen, men det kommer vi jo nok hurtigt til.